Owsianka


 

Płatki owsiane

Owsianka to popularne danie śniadaniowe. Także sportowców. Jest łatwa w przygotowaniu, codziennie może smakować inaczej, w zależności od tego, jakich dodatków przygotowując ją użyjemy.

 

Owies, to jedna z najcenniejszych roślin zbożowych. Zawiera wszystkie podstawowe składniki pokarmowe: węglowodany, białko, tłuszcze, witaminy, błonnik i sole mineralne. Płatki owsiane zjedzone na śniadanie dostarczają naszemu organizmowi wartościowego białka, które jest szczególnie potrzebne dzieciom i młodzieży. Miska owsianki dostarcza komórkom mózgowym i nerwowym porcję witaminy B6, która poprawia pamięć i koncentrację oraz szybsze przyswajanie wiedzy.

 

W porównaniu z innymi zbożami płatki owsiane produkowane z owsa zawierają najwięcej błonnika rozpuszczalnego tzw. betaglukanu, który obniża poziom złego cholesterolu, a tym samym czyści żyły ze złogów cholesterolowych. Błonnik z kolei czyści nasz przewód pokarmowy i wymiata z jelita grubego wszelkie śmieci, które przyczyniają się do powstawania wielu chorób, włącznie z nowotworami. Ponadto doskonale poprawia pracę jelit.

Płatki owsiane zalecane się także w diecie dla cukrzyków, ponieważ wpływają na wyrównanie poziomu glukozy i insuliny we krwi.

I nawet jeśli – tak, jak mój starszy syn, nienawidzisz tego “gluta”, warto przekonać się do niego. Podobno 95% owsa przerabiane jest na paszę dla zwierząt. A gdzie my?! Wierzę, że spożycie płatków owsianych wzrośnie. Jesteśmy coraz bardziej świadomi, czym siebie karminy, a od dawna wiadomo, że proste pożywienie wzmacnia nasz organizm.

 

Propozycja pierwsza:

– ekologiczne płatki owsiane z łuskami zboża

– migdały

– miechunka

– daktyle

– nasiona konopi

– pestki słonecznika

– wiórki kokosowe

– masło orzechowe

 

Propozycja druga:

– ekologiczne płatki owsiane z łuskami zboża

– orzechy nerkowca

– jagody goji

– daktyle

– siemie lniane

– pestki dyni

– posypka składająca się z migdałów, orzechów laskowych, sezamu oraz nasion kolendry i kminku

– pasta daktylowa

 

Propozycja trzecia:

– ekologiczne płatki owsiane z łuskami zboża

– orzechy włoskie

– żurawina

– nasiona chia (szałwia hiszpańska)

– pestki słonecznika

– pestki dyni

– posypka składająca się z migdałów, orzechów laskowych, sezamu oraz nasion kolendry i kminku

– pasta daktylowa

– masło orzechowe

 

Propozycja czwarta:

– ekologiczne płatki owsiane z łuskami zboża

– orzechy laskowe

– owoce morwy

– rodzynki

– sezam

– pestki dyni

– pestki słonecznika

– wiórki kokosowe

– pasta daktylowa

– masło orzechowe

 

 

Propozycja piąta:

– ekologiczne płatki owsiane z łuskami zboża

– ekologiczne płatki orkiszowe z łuskami zboża

– migdały

– miechunka

– daktyle

– nasiona konopi

– pestki słonecznika

– wiórki kokosowe

– masło orzechowe

 

Propozycja szósta:

– ekologiczne płatki owsiane z łuskami zboża

– ekologiczne płatki orkiszowe z łuskami zboża

– orzechy nerkowca

– jagody goji

– daktyle

– siemie lniane

– pestki dyni

– posypka składająca się z migdałów, orzechów laskowych, sezamu oraz nasion kolendry i kminku

– masło orzechowe

 

 

Propozycja siódma:

– ekologiczne płatki owsiane z łuskami zboża

– ekologiczne płatki orkiszowe z łuskami zboża

– orzechy włoskie

– żurawina

– nasiona chia (szałwia hiszpańska)

– pestki słonecznika

– pestki dyni

– posypka składająca się z migdałów, orzechów laskowych, sezamu oraz nasion kolendry i kminku

– pasta daktylowa

– masło orzechowe

 

 

Propozycja ósma:

– ekologiczne płatki owsiane z łuskami zboża

– ekologiczne płatki orkiszowe z łuskami zboża

– orzechy laskowe

– owoce morwy

– rodzynki

– sezam

– pestki dyni

– pestki słonecznika

– wiórki kokosowe

– masło orzechowe