Owsianka, bo zimą śniadanie musi być ciepłe i już!


Owsianka, bo zimą śniadanie musi być ciepłe i już!

Owsianka to popularne danie śniadaniowe. Także sportowców zawodowych i amatorów. Jest łatwa w przygotowaniu i codziennie może smakować inaczej, w zależności od tego, jakich dodatków przygotowując ją użyjemy.

Owies, to jedna z najcenniejszych roślin zbożowych. Zawiera wszystkie podstawowe składniki pokarmowe: węglowodany, białko, tłuszcze, witaminy, błonnik i sole mineralne. Płatki owsiane zjedzone na śniadanie dostarczają naszemu organizmowi wartościowego białka, które jest szczególnie potrzebne dzieciom i młodzieży. Miska owsianki dostarcza komórkom mózgowym i nerwowym porcję witaminy B6, która poprawia pamięć i koncentrację oraz szybsze przyswajanie wiedzy.

W porównaniu z innymi zbożami płatki owsiane produkowane z owsa zawierają najwięcej błonnika rozpuszczalnego tzw. betaglukanu, który obniża poziom złego cholesterolu, a tym samym czyści żyły ze złogów cholesterolowych. Błonnik z kolei czyści nasz przewód pokarmowy i wymiata z jelita grubego wszelkie śmieci, które przyczyniają się do powstawania wielu chorób, włącznie z nowotworami. Ponadto doskonale poprawia pracę jelit.

Płatki owsiane zalecane się także w diecie dla cukrzyków, ponieważ wpływają na wyrównanie poziomu glukozy i insuliny we krwi.

I nawet jeśli – tak, jak mój starszy syn, nienawidzisz tego „gluta”, warto przekonać się do niego. Podobno 95% owsa przerabiane jest na paszę dla zwierząt. A gdzie my?! Wierzę, że spożycie płatków owsianych wzrośnie. Jesteśmy coraz bardziej świadomi, czym siebie karminy, a od dawna wiadomo, że proste pożywienie wzmacnia nasz organizm.

+ There are no comments

Add yours